• דן וינוקורוב דן וינוקורוב
  • 16-06-2017
  • 567 צפיות
  • אין תגובות

הידעתם ש – 20% מן האוכלוסייה מוגדרת ככזו עם קשיי נגישות כאלו או באתרי אינטרנט? לכן, ככל שהאתר שלכם נגיש יותר, כך תוכלו לקבל יותר המרות ולהגדיל את הנאמנות של הגולשים שלכם.
לדוגמה, כאשר ערכנו שינויי נגישות באתר שלנו, הסתבר כי תוך כשלושה חודשים בלבד הצלחנו להגדיל את מספר ההמרות באתר באופן משמעותי.

הנה כמה דוגמאות כיצד שיפור הנגישות עשוי להגדיל את כמות ההמרות:

טפסים

הטפסים הם עקב האכילס של כל אתר אינטרנט מכיוון שלא תמיד ברור לגולש איך למלא את השדות השונים. כתוצאה מכך, אם הגולש לא מצליח למלא את הטופס מסיבה מסוימת, הוא בדרך כלל יוותר ובעל האתר יפספס מכירה / ליד.
כיום יש לא מעט דרכים לפתור זאת, למשל:

  1. ציון ברור של מה צריך למלא בכל שדה בשפה פשוטה בלי להיכנס לפרטים טכניים.
  2. עזרה בהכנסת הפרטים. לדוגמה, במקום לתת לגולש למלא מספר טלפון בצורה חופשית ולקבל קלט שגוי (לדוגמה, עם או בלי מקף), אפשר להציב תיבת בחירה לקידומת ושדה מספרי למספר עצמו.
  3. מתן הסברים לשדות בעייתיים. לדוגמה, במקומות רבים צריך למלא את קוד ה – CSV של כרטיס האשראי, אותו קוד בן שלוש ספרות שנמצא בגב הכרטיס. אפשר לספק הסבר טקסטואלי קצר כיצד למצוא אותו או אפילו לצרף תמונה שמראה איפה בדיוק הקוד נמצא.
    דוגמה אחרת – אם המשתמש צריך להקיש תעודת זהות, לכתוב באופן מפורש אם זה כולל גם ספרת ביקורת.
  4. הימנעות משימוש בכמה כפתורי שליחה ושימוש בטקסט לא ברור או ארוך על הכפתור עצמו (הכי פשוט להשתמש ב – "שלח" וזהו).
  5. אפשרות לעבור בין שדה לשדה באמצעות המקלדת (לרוב עם כפתור TAB) או מכשיר חכם שמזהה בצורה אוטומטית את סדר השדות על פי המספור שלהם בקוד של האתר.

התאמה לגוגל

בכל פעם שאנחנו משפרים את הניווט באתר, מוסיפים טקסט לסרטונים או טקסט נלווה לתמונות, אנחנו למעשה משפרים גם את הנגישות למנועי חיפוש שמתבססים בעיקר על תוכן טקסטואלי על מנת למצוא את האתרים הרלוונטיים ביותר לגולש. לכן, באופן טבעי נגרום ליותר גולשים להגיע לאתר גם בלי לקבל אליו עוד קישורים ולכן גם נגדיל את כמות ההמרות.

התאמה לסלולר

חלק גדול מהאתרים הלא נגישים הם אתרים שגם אינם מתאימים לטלפונים חכמים, ההסבר לכך הוא מעט טכני, אבל בגדול אתר שמתאים לטלפונים חכמים ("אתר רספונסיבי") הוא אתר שגם מתאים את עצמו לגדלי מסך שונים ורזולוציות שונות, כולל כאלו של מסכים המתאימים למי שצריך תצוגה מוגדלת.
מסיבה זו, קל יותר לגולש, במיוחד אם יש לו קשיי ראיה לראות את התוכן באתר וכך הוא יוכל להבין מה האתר מציע לו במהירות גדולה יותר ולא ירגיש תסכול. באופן טבעי, האתר גם יגדיל את רשימת הפונים הפוטנציאלית שלו גם למי שהגולש מהנייד, והנתונים מראים שיש היום יותר כאלו מאשר גולשים שגולשים מהמחשב בבית או הלפטופ …

שיפור התדמית

אתר נגיש שיש לו הצהרת נגישות משפיע לטובה גם על התדמית של העסק ומראה שהוא מוכן להשקיע באתר שלו על מנת להפוך אותו לטוב יותר גם אם הוא אינו חייב בכך מבחינה חוקית (החובה להנגיש אתרים קיימים תתחיל נכון להיום רק מאוקטובר 2017).

בונוס – הקטנת ההוצאות על מכירות טלפוניות, תמיכה טכנית וכו'

אתרים לא נגישים שהגולש לא מוצא בהם את מה שהוא צריך או לא יכול לקנות מהם מחייבים אותו לטלפן ישירות לעסק או להשאיר הודעת דואר אלקטרוני על מנת לקבל תשובה, מה שבדרך כלל מגדיל את ההוצאות של העסק, במיוחד בעסקים קטנים ובינוניים שאין להם יכולת להעסיק עובדים מסביב לשעון. לכן, אתר שקל למצוא בו את המידע הרלוונטי או לתפעל אותו חוסך לעסק הרבה כסף וכאב ראש.
אחת הדרכים היותר טובים לעשות זאת היא על ידי שימוש במאגר ידע (Knowledge Base), מאגר ידע כולל עמודים שעונים על שאלות נפוצות ומדריכים איך לבצע פעולות באתר, ובמאגרי ידע גדולים במיוחד אפשר לנווט גם באמצעות קטגוריות או מנוע חיפוש פנימי.


אקססיבלי 2017
© כל הזכויות שמורות


הצטרפו להצלחה של אקססיבלי


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *