• דן וינוקורוב דן וינוקורוב
  • 09-06-2017
  • 572 צפיות
  • אין תגובות

כאשר אנחנו רוצים להנגיש אתר, יש לנו שתי אפשרויות כיצד לבצע זאת:

  1. להנגיש את האתר באמצעות תוסף חיצוני, בין אם מדובר בתוסף שמתחבר למערכת ניהול התוכן שלנו או תוסף ש "מוזרק" ישירות לקוד של האתר ואמור לעבוד גם על אתרים שלא נבנו על מערכת מוכרת.
  2. להנגיש את האתר באמצעות שינויים בקוד. על מנת להגיע להנגשה מלאה שתתאים באופן ספציפי לאתר שלנו ולדרישות מאתר מונגש לפי רמות הנגישות השונות (A,AA,AAA), יש לבצע הנגשה ברמת הקוד.

יש לכך כמה וכמה סיבות:

תאימות

כאשר אנחנו מנגישים באמצעות תוסף, אנחנו תלויים בעדכונים שיוצר התוסף מבצע. למשל, אם יש שינוי כלשהו במערכת ניהול התוכן ואנחנו מעדכנים אותם לגרסה האחרונה, או אפילו רק מבצעים שינויים בעיצוב ובתבנית הקיימת, אין לנו שום דרך לדעת אם התוסף יעבוד היטב. כתוצאה מכך, הסתמכות על תוספים לטווח הארוך עשויה להיות בעייתית.
כתוצאה מכך, לא רק שהתוסף עשוי שלא לעבוד בעתיד, אלא אנחנו גם חושפים את עצמנו לחורי אבטחה פוטנציאלים. גרוע מכך, אם התוסף מבצע שינויים ויזואליים רבים או שהוספנו רכיבים שונים מתוכו לתוך התבנית של האתר בצורת אלמנטים שמתלבשים על העיצוב הקיים ((Widgets, ייתכן שנגלה שהסרה שלו משבשת לחלוטין את התצוגה של האתר מעבר לכך שהוא הופך להיות בלתי נגיש …
לעומת זאת, כאשר אנחנו מבצעים הנגשה ברמת הקוד, אין לנו מגבלה באופי השינויים שאנחנו יכולים לבצע ולכן לא משנה כמה שינויים אחרים נבצע באתר.

תמיכה

כל עוד עוסקים בצד הטכני של התקנת התוסף, בדרך כלל אין בעיה מכיוון שהיא מתבצעת על ידי מנהל המערכת. הבעיה מתחילה כאשר צריך להעביר הדרכה למשתמש הקצה שמעלה את החומרים לאתר או מנהל האתר : מכיוון שאין לנו דרך לדעת איך התוסף נכתב, יכול מאוד להיות שלא נוכל לתת מענה לשאלות ספציפיות או יותר גרוע מכך, שבאמצע הדרך נגלה שבעצם התוסף לא עונה על כל הדרישות שלנו.
אמנם חלק מכותבי התוספים מעניקים תמיכה טכנית, אבל לפעמיים הדבר כרוך בתשלום.
לעומת זאת, כאשר מבצעים הנגשה ברמת הקוד, יש תמיכה טכנית מלאה ואחריות מצד החברה שדאגה להנגשת האתר ואפשר לפנות אליה בכל בעיה או שאלה.

תמיכה בעברית

רוב התוספים מיועדים לאתרים בינלאומיים או כאלו שמשתמשים בשפות אירופאיות. לדוגמה, ההערות על גבי המסך עצמו עשויות להיות באנגלית, ולכן התוסף לא באמת מאפשר לנו ליצור אתר נגיש למשתמש העברי. יתרה מכך, גם ממשק הניהול מאחורי הקלעים בדרך כלל לא מתורגם במלואו לעברית על ידי מתרגמים מתנדבים בשל השימוש במונחים טכניים שלמתרגמים השונים יש נטייה להתעלם מהם.
לעומת זאת, כאשר אנחנו פונים לחברה ישראלית כדי שתנגיש בעבורנו את האתר, יש לנו שליטה מוחלטת באופן בו התוסף יעבוד בצורה חיצונית ולכן הממשק יהיה כולו בעברית (ואם נרצה גם בשפות נוספות).

שילוב בין תוספים שונים

בסופו של דבר, רוב התוספים לא מספקים נגישות בכל ה – 100%. למשל, ייתכן שנצטרך תוסף אחד עבור שינוי גודל הפונט באתר ותוסף אחר שיציג את התיאור של התמונות מתחת לתמונה על סמך הטקסט החלופי. למעשה, הרוב המוחלט של כותבי התוספים מדגישים שהשימוש בתוסף לא מבטיח נגישות מלאה ועל מי שמשתמש בתוסף לדעת זאת.
ככל שנשתמש ביותר תוספים, כך יהיה לנו קשה יותר לנהל אותם והסיכוי שהם יתנגשו אחד עם השני יגדל.
לעומת זאת, כאשר אנחנו עושים את השינויים בתוך הקוד של האתר ישירות, כל השינויים מסונכרנים אחד עם השני ולכן אין כמעט סיכוי שתיווצר ביניהם התנגשות (כל עוד שכרנו חברה או מתכנת שיודעים את העבודה…).


אקססיבלי 2017
© כל הזכויות שמורות


הצטרפו להצלחה של אקססיבלי


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *